Zmiana nazwy strony FB powyżej 200 like’ów + inne problemy blogerów.

Zmiana nazwy strony FB powyżej 200 like’ów + inne problemy blogerów.

Oto scenariusz:

Zakładasz bloga, wszystko jest fajnie dopóki przestaje być fajnie. Już po miesiącu zaczynasz natrafiać na nurtujące Cię problemy i małe kwestie techniczne, które zabierają Ci czas na tworzenie następnych wpisów. Zamiast napieprzać kolejny artykuł szukasz rozwiązań i nigdzie nie znajdujesz prostych odpowiedzi.

Znam to. Przetestowałem to na własnej skórze. Na początku prowadzenia bloga miałem wiele powodów do roztrojenia nerwowego. Każdego rozwiązania musiałem szukać w innym miejscu i wiele z nich dawało alternatywne sposoby, z których każdy wydawał się dobry. Postanowiłem ułatwić zadanie osobom na moim miejscu. Tu masz wszystko w jednym miejscu, podane wprost. Nic tylko brać i jeść.

To lista 9 rzeczy, z którymi na pewno będziesz się borykał. Napisałem to bardzo personalnie, ponieważ nie jesteś jeszcze profesjonalistą. Powoli będziesz się nim stawał, ale zanim się to stanie, przed Tobą długa i kręta droga. No to wio! Siorb kawę i korzystaj!


1. Jak zmienić nazwę fanpage'a powyżej 200 fanów?

Sposób, który sam przetestowałem chcąc zmienić nazwę mojego fanpage'a z „Lexpressive.pl- Lexpress Yourself” na „Lexpressive Lifestyle”. Po pierwsze, niestety musisz mieć wykupioną kampanię reklamową na FB. Nawet taką za dwa złote. Dopiero wtedy, kiedy administracja Facebooka uzna, że jesteś reklamodawcą i w przyszłości pewnie zostawisz jeszcze u nich trochę kasiorki, będziesz mógł się z nimi skontaktować mailowo w sprawie zmiany nazwy strony. Innej drogi nie ma.

Jak to zrobić? Najpierw zaloguj się jako strona, potem najedź na zakładkę „Promuj”, która znajduje się w prawym górnym rogu strony. Wybierz „użyj menedżera reklam”. Po wejściu w menedżer reklam klikasz „pomoc przez pocztę e-mail”. Zwróć uwagę, że ta opcja pojawiła się u Ciebie dopiero kiedy spieniężyłeś kampanię reklamową. Klik.

Przekierowuje Cię na stronę, na której jest wielki napis "Contact Us". Wybierasz czego dotyczy Twoje pytanie , a następne kroki są już tak idiotoodporne, że nie zamierzam Ci tutaj tego opisywać żeby Cię nie urazić. Na koniec dodam, że koleżanka, która zmieniała nazwę strony w ten sam sposób, mogła cieszyć się nową nazwą już tego samego dnia, natomiast ja musiałem czekać dwa tygodnie na zatwierdzenie. Ale udało się. Wszystko zależy od tego jak duża będzie to zmiana.

jak zmienić nazwę fanpage

jak zmienić nazwę fanpage


2. Jak zaprosić wszystkich znajomych do polubienia strony?

Robiłem to na wiele różnych sposobów, ale tylko ten tutaj nie sprawił mi żadnych problemów i okazał się w pełni efektywny. Próbowałem wpisywać różne kody, które miały zaznaczać wszystkich znajomych, ale Facebook broni się przed tego typu działaniami, wobec tego nie znalazłem w przestrzeni internetów aktualnie działającego kodu. Znalazłem za to prawdziwą adminową Atlantydę, skarb pożądany przez wszystkich prowadzących swój FanPage.

Facebook Invite All jest aplikacją, która działa jako dodatek do Chrome. Po dodaniu do przeglądarki i wejściu na FB, w prawym górnym rogu pokaże nam się „ptaszek”(no wiecie o co chodzi). Teraz wchodzimy na swój Fanpage, otwieramy zakładkę „Zaproś znajomych” i pojawia nam się okno z możliwością zaznaczenia naszych ziomków. Teraz najlepsza część- klikamy w niniejszy „ptaszek” i czekamy chwilę podczas gdy aplikacja robi swoje.

Czas trwania tej operacji uzależniony jest oczywiście od ilości posiadanych znajomych. Po niecałej minucie mamy już wszystko zaznaczone. Teraz wystarczy zaprosić "wybrańców" i cieszyć się z pierwszych gości na swoim Fanpage'u! Ciesz się, ciesz, bo z następnymi fanami jest już znacznie gorzej.

jak zmienić nazwę fanpage

3. Jak zaprosić wszystkich znajomych na wydarzenie?

Jak wyżej! Tyle, że na stronie wydarzenia. Hop siup i zrobione.


 

4.Jak zdobywać fanów na Fanpage'u?


#LikePlus

Cierpliwie, systematycznie czyli wolno. Albo zachłannie i szybko. Jeżeli kierujesz się przekonaniem, że zależy Ci głównie na liczbie lajków- bo liczy się ilość, nie jakość- to jest cała masa sposobów na zbieranie polubień. Płatne i bezpłatne. Istnieje wiele platform, które umożliwiają promocję Twojego fanpage'a i gwarantują określoną liczbę polubień. Efektywność Twojej kampanii reklamowej jest uzależniona od polubionych przez Ciebie stron.

Im więcej lubisz, tym więcej punktów dostajesz i tym więcej lajków zdobywasz. Oczywiście punkty możesz sobie również dokupić. Przykładem takiej platformy jest LikePlus. Twórcy proponują nawet prowadzenie Twojej strony i uaktywnienie Twoich odbiorców.

#Grupy

Innym, szybkim sposobem na zbieranie lajków jest uczestnictwo w facebookowych grupach tematycznych typu Like For Like czy Lajkujemy się Nawzajem. Wrzucasz na grupę post z "reklamą" Twojej strony i czekasz aż ktoś ją polubi. Osoby, które Cię polubiły wrzucają w komentarzach linki do stron, które możesz polubić w zamian za polajkowanie Twojego „pejdża”.

#Wady

To dwa szybkie i efektywne sposoby, ale mają swoje wady. Po pierwsze zdarza się, że w ramach wymiany lajków, ktoś daje Tobie „Lubię to” i oczekuje, że Ty polubisz w zamian jego stronę o dupie maryny, cyckach ilony, bezużytecznych bzdurach czy sposobach na pielęgnację stóp (nie mówię, że akurat Ciebie nie będzie to interesować). Jeżeli nie polubisz, gość po jakimś czasie cofnie lajka z Twojej strony. Jak polubisz to pewnie też cofnie, ale ryzyko jest mniejsze.

Po drugie, generujesz dużą ilość nieaktywnych fanów Twojej strony- fanów, którzy tylko kliknęli "Lubię to" i zapomnieli, że Twoja strona istnieje. Uważam, że trzeba wypośrodkować swoje działania. Nikt nie lubi mieć biernych odbiorców. Z drugiej jednak strony, wiesz przecież doskonale jakie magiczne działanie w dzisiejszym świecie ma liczba.

Z psychologicznego punktu widzenia duża ilość fanów, będzie generować jeszcze większą ich ilość. Przeciętny użytkownik FB, nie patrzy na treść danej strony, ale na osoby, które polubiły dany fanpage. Sugeruje się liczbą i znajomymi, którzy już dali lajka. Tym bardziej użytkownik urządzeń mobilnych, który tylko przesuwa Facebooka kciukiem w górę i dół.

#Konkursy

Konkursy na FB są już tak popularne, że nie będę Cię zanudzał pisaniem o nich. Trzeba wiedzieć, że wady podobne są do tych wyżej. Dużo polubień, ale na tym aktywność użytkowników się kończy. Poza tym musisz przeczytać regulamin FB, która ogranicza konkursy typu "daj lajka, to wtedy..."

#Promocja płatna

Następnym sposobem, który tym razem przynosi wymierne efekty zarazem jakościowe i ilościowe, jest wykupienie reklamy na FB. Tak, płatna promocja strony na fejsie czeka prędzej czy później każdego administratora. Bez tego ani rusz. Kiedyś było inaczej, ale polityka FB troszkę się zmieniła i żeby Twoja strona miała szansę zaistnieć na ekranach osób, spoza Twojego grona znajomych, trzeba wydać na to kasę.

4.Jak połączyć Instagram, Google+ i Twitter z Facebookiem?


Możesz sprawdzić jak wygląda to na moim Fanpage'u. Zrobiłem to w bardzo prosty sposób. W oknie wyszukiwania na FB, wpisujesz „InstaTab”, wchodzisz w okno aplikacji, klikasz „Install Application!”, następnie wybierasz stronę na której chcesz dodać zakładkę i naciskasz „Add Page Tab”. Po wszystkim. Wchodzisz w gotową zakładkę na swojej stronie, wpisujesz nazwę użytkownika no i zrobione. Bezboleśnie.

Jeżeli chodzi o Google+ - aplikacja to „Google Plus Tab for Pages”. Instalujesz ją analogicznie. To samo z Twitterem- aplikacja nazywa się „Twitter for Page”. Zero filozofii, efekt gwarantowany. Jeśli nabierzesz chęci, to w ustawieniach strony, w zakładce „Aplikacje”, możesz spersonalizować dodane zakładki poprzez zmianę narzuconego obrazka na Twój własny. O tym jak połączyć stronę z kontem na Twitterze, tak żeby posty wrzucane na fejsie automatycznie pojawiały się na Twitterze? Piszę o tym poniżej.

jak zmienić nazwę fanpage

jak zmienić nazwę fanpage

jak zmienić nazwę fanpage


5.Kiedy publikować posty na facebooku? Jaka jest najlepsza pora dnia?

No cóż, czytałem już parę rzeczy na ten temat. I nie wyczytałem nic konkretnego. To zależy od prowadzonej od Ciebie strony i od rodzajów postów, które wrzucasz. Nie wiem czy istnieje jakiś złoty środek. Nie bez znaczenia jest na pewno Twoja grupa odbiorców- czyli Twoi fani i ich dane demograficzne.

Aktywność fanów możesz sprawdzić sobie w "Statystykach" strony. Tam dowiesz się jakiego rodzaju posty cieszą się największą popularnością, w jakich godzinach osiągają największy zasięg, czy docierają częściej do Panów czy do Pań i tak dalej.

Jeżeli wrzucasz posty promujące Twój wpis na blogu, rób to raczej w godzinach późno-popołudniowych. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych blogerów w Polsce, JasonHunt (dawniej Kominek) napisał kiedyś, że godzina 18:00, to dla niego najlepsza godzina na promocję wpisów na FB. Jeżeli wrzucasz jakieś proste i szybko przyswajalne treści, to wtedy o zasięgu w głównej mierze decydować będzie jakość lub wartość tej informacji, a godzina przesunie się na dalszy plan. Jednak wielu z Was będzie miało zupełnie inne odczucia, a aktywność użytkowników FB zmienia się z roku na rok.

Składa się na to wiele różnych czynników. Na pewno jednym z nich jest to, że posty wrzucane w godzinach pracy będą przeglądać i ewentualnie polubiać czy komentować osoby, które mają włączonego fejsika na urządzeniach mobilnych.

Wtedy nikt nie zainteresuje się Twoim wpisem na blogu, bo komu się będzie chciało robić to w pośpiechu na smartfonach albo tabletach. To tyle z perspektywy początkującego blogera- jeśli to czytasz, to zapewne jesteś mądrzejszy ode mnie- jeśli nie- to na pewno bardziej doświadczony, a najpewniej jedno i drugie.  Daj temu wyraz w komentarzach. Może masz jakieś rady czy spostrzeżenia. Just wal.


6. Jak zwiększyć zaangażowanie swoich fanów na FB? Jak animować ruch na stronie?

To jest trudniejsze niż myślisz. To jest tak trudne, że nawet nie pomyślałbyś, że takie może być, a takie właśnie jest. Szczególnie dla początkującego. Po pierwsze zasada jest taka żeby nie wrzucać tylko postów związanych z promocją Twojego bloga, strony, działalności, marki, produktu etc.

Musisz być elastyczny, kreatywny, wrzucać więcej treści, które wiążą się tylko pośrednio z tym co robisz. Przykład: jeśli prowadzisz stronę o marketingu internetowym... nie, to nie jest dobry przykład, ponieważ zapewne masz to w małym palcu. No nic, jeżeli prowadzisz fanpage'a swojego sklepu internetowego, na którym sprzedajesz czapki z pomponem, to nie wrzucaj wyłącznie postów o tym jaka czapka pojawiła się w kolekcji albo jaką to niesamowitą promocję wymyśliłeś.

Wrzuć od czasu do czasu posta o tym jakie obecnie trendy czapkowe królują w świecie mody albo zdjęcie jakiegoś celebryty w czapce z pomponem, wrzuć także coś od siebie, pokaż ludzką twarz Twojego Fanpage'a- byle nie selfie z kafelkami i kiblem w tle. Ludzie chcą dzisiaj emocji, stylu życia, opinii. Nie przesadź. Więcej niż trzy posty na dzień, to masakra, spam, badziewie, więcej szkód niż pożytku. Przetestowałem na własnej skórze.

Zapewne nie od dziś jesteś na FB i wiesz co to są tzw. żebrolajki. Jeśli nie, to tak w paru słowach: posty, których zadaniem jest uaktywnienie publiczności trochę „na siłę”. Wrzucasz dwa zdjęcia oznaczone „1” i „2”. W opisie zadajesz pytanie: „które Wam się bardziej podoba? Pisz 1 albo 2 w komentarzach :D”. To efektywny, acz trochę żałosny sposób na uaktywnienie Twoich fanów. Tych mniej świadomych.

Zdjęcia. Ciekawe i dobrej jakości zdjęcia na pewno zainteresują odbiorców. W końcu to era obrazkowa i pokolenie Ikea nie lubi  czytać.

Wrzucaj posty udostępniane przez inne strony na facebooku. Najlepiej takie, które cieszą się dużą popularnością, z którymi się utożsamiasz, z którymi wiążą się pewne emocje. Oznaczaj je. Kiedyś robiłem tak z postami Focusa. Kiedy tylko Focus lajkował moje posty, statystyki szły w górę jak rakieta. Ale nie robię tego więcej, bo wrzucałem to bez wyczucia i cały fanpage wyglądał jak informacyjny śmietnik. Teraz stawiam na większą spójność treści.

Oznaczaj posty, niech ludzie wiedzą co robisz: czy pijesz kawę czy sok pomarańczowy, czy lecisz samolotem, czy czujesz się wspaniale czy jesteś w głupkowatym nastroju i tak dalej. Oczywiście nie informuj swoich fanów o KAŻDEJ Twojej aktywności.

Mój pomysł na zaktywizowanie fanów? Prowadź kalendarium. Informacja, o tym co się wydarzyło w Twojej branży konkretnego dnia gwarantuje fajną aktywność w godzinach porannych.


8. Jak skracać URL wpisu, który chcę zamieścić na FB?

Google URL Shortener - korzystam, nie narzekam.
Dlaczego? Jeśli masz konto FB połączone z Twitterem, to posty, które wrzucasz na fanpage'u trafiają z automatu na Twitter, w postaci tweetów, a jak zapewne wiesz tweet jest wiadomością, która może mieć nie więcej niż 140 znaków. Wobec tego każda literka się liczy. Możliwość przerobienia niejednokrotnie długiego URL na co najmniej połowę  krótszy, jest w tym wypadku świetnym rozwiązaniem.


9. Jak połączyć FB z Twitterem?

Zaloguj się jako osoba prywatna (imię i nazwisko, nie nazwa fanpage'a) i wejdź na https://www.facebook.com/twitter/ . Połącz. Reszty nie muszę tłumaczyć.

twitter link


 

autor zdjęcia wpisu: Victor Hanacek/picjumbo.com

Related Post

To Mały krok dla Ciebie, ale Wielki dla mnie - podziel się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *